Hand, Product, Sleeve, Fluid, Grey, Font

En god oppskrift for Good for Me

Good for Me ville nå ut til en bredere målgruppe enn den de allerede hadde – og ba oss om å skrive produkt- og nettsidetekster som snakket til mange.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Alle foto: Good for Me

Alle tenker ulikt

Utfordring

Good for Me er en norsk merkevare innen kosttilskudd og annen ernæring, som selges på apoteker og i diverse nettbutikker. Unge jenter hadde hittil utgjort hoveddelen av målgruppa, men nå ønsket de å treffe flere – blant annet også menn. Men hvordan?

Vitaminer og kosttilskudd er noe de fleste kan ha nytte av i perioder av livet, uansett kjønn eller alder. Derfor bestemte vi oss for å styrke Good for Me som en tillitvekkende, folkelig og seriøs merkevare – et førstevalg for alle som vil gi kroppen sin det lille ekstra.

Innsikt & idé

People in nature, Flash photography, Face, Smile, Skin, Lip, Eyebrow, Eyelash, Neck, Happy

For å få flere til å få øynene opp for Good for Me, ville vi bruke historiefortelling for å fremheve det unike med merkevaren. Alle produktene er 100 prosent veganske og fremstilt av plantebaserte ingredienser – med omtanke for naturen, dyrevelferd og bærekraft som bærende prinsipper.

Strategi & løsning

Vi spisset blyanten og gikk i gang med å skrive «om-oss»-tekst og produkttekster. Innholdet skulle være seriøst og uten bombastiske påstander, og samtidig spille på verdiene som definerer Good for Me. Med en liketil, lettfattelig og positiv tone ønsket vi å forsterke følelsen av at Good for Me er for alle – uansett om du er mann 35 eller kvinne på 70. Resultatet ble tekster som skaper tillit til merkevaren og produktene – og som aldri lover mer enn de kan holde.

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2023 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font