Med fokus på matglede

Barnas Matboks, levert av Orkla Foods, er et fantastisk konsept vi i Sommerfuglen har vært så heldige å få jobbe med siden høsten 2021. Etter en god del planlegging og gode samtaler leverer vi i dag en hel rekke tjenester innen innholdsproduksjon og markedsføring for en av Norges største merkevareleverandører av mat.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Alle foto: Orkla Foods

Kunde gjennom vår samarbeidspartner Graphiq

Alle tenker ulikt

Hva er Barnas Matboks? Jo, det er en tjeneste som skreddersyr “alt-i-ett”-løsninger for barnehager, med alt fra oppskrifter, menyer og informasjon, til bestilling og levering av mat direkte til barnehagen. Idéen er å forenkle matservering med kunnskap, inspirasjon og gode løsninger. Sommerfuglenes rolle har vært å formidle alt dette på en informativ og lettfattelig måte.

Med en vanntett kjeledress av en språkprofil er vi stolte av det vi leverer sammen med Barnas Matboks. Nyttig lesestoff og fornuftige oppskrifter utviklet etter nasjonale retningslinjer om ernæring!

Alle tenker ulikt

Utfordring

Å fange oppmerksomheten til travle barnehager og småbarnsforeldre er ikke alltid lett, selv når innholdet er nyttig og intensjonene gode. Barnas Matboks trengte hjelp til å møte sine mål om å nå ut til leserne sine hver måned og holde på lesernes oppmerksomhet helt til bunnen av artiklene. Derfor måtte vi sammen finne en enkel, god og effektiv måte å formidle all informasjonen på.

Først måtte vi etablere god kommunikasjon med Barnas Matboks, samt ulike barnehager for jevn påfyll av relevant informasjon. Noe vi i Sommerfuglen Media alltid gjør i startfasen av et kundeforhold er å ha en workshop der vi forsøker å finne noen felles nøkkelpunkt om hva som er viktig. Hvilken tone of voice har kunden? Hvem er målgruppen? Hva skal målgruppen sitte igjen med? Med retainer-kunder, slik som Barnas Matboks, er det også nødvendig å etablere en langsiktig plan. Hva er de langsiktige planene, og hvilke resultater ønsker vi å se?

Strategi & løsning

People in nature, Terrestrial plant, Lawn ornament, Toy, Grass, Fawn

Alle tenker ulikt

Når språkprofilen og de langsiktige målene var på plass, sto god og grundig research på agendaen. At vi forholder oss til de samme retningslinjene som norske barnehager er grunnleggende når det er snakk om ernæring. Visste du for eksempel at det er forskjell på melkeallergi og melkeintoleranse? Eller at det er en klar sammenheng mellom mat og humør? Derfor er hvert eneste blogginnlegg, nyhetsbrev og facebook-post skrevet i samarbeid med Orklas ærneringsfysiolog. På denne måten får vi tatt hensyn til nasjonale ernæringsråd og nyere forskning. I tillegg forsøker vi å inkludere viktige nøkkelpunkt som matglede, tradisjon, mestring, felleskap og bærekraft.

Vi ønsker å se en rød tråd i det vi leverer. Derfor setter vi blant annet av tid til å planlegge årsplanen for månedlige nyhetsbrev og blogginnlegg. På den måten vet vi at innholdet vi leverer er relevant, og at det vi produserer ikke bare er nyttig ernæringsmessig, men også samsvarer med sesongene og barnehagenes aktivitetsplaner. Vi har bi-ukentlige møter med teamet bak Barnas Matboks, samarbeid med ernæringsekspert og kokk, samt samtaler med ulike barnehager for research og inspirasjon.

Resultat

Hver måned produserer vi rundt 4 blogginnlegg, og setter opp og sender ut 2 nyhetsbrev for Barnas Matboks, alt tilpasset SEO. På denne måten kan kunden konsentrere seg om det de gjør best – nemlig å lage skikkelig næringsrike matkasser til den nyeste generasjonen. Dessuten liker vi å tro at vi gjør livet litt enklere for barnehager der ute, som får jevnlige tips og triks til hvordan de kan gjøre hverdagen i barnehagen enda finere.

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2023 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font