Vehicle registration plate, Automotive lighting, Car, Sky, Tire, Plant, Grille, Wheel

Den gangen vi skrev for Lexus

Lexus ville ha med seg Reisegutta på tur, men de ville også ha noen som kunne skrive om turen. Der kom vi inn i bildet.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Alle tenker ulikt

Utfordring

Lexus hadde inngått et samarbeid med Reisegutta, to kompiser som livnærer seg som påvirkere innen reising. Spørsmålet var hvordan vi kunne koble Lexus og Reisegutta sammen på en god måte.

Ideen (fra kunden) var å sende Reisegutta på tur i Norge i en Lexus og la dem dokumentere reisen med kamera.

Idé

Kommunisere Lexus sin identitet som utforsker og utfordrer gjennom å gjenoppdage norsk natur.

Strategi

Automotive parking light, Vehicle registration plate, Car, Plant, Tire, Grille, Hood
Plant community, Automotive lighting, Motor vehicle, Helmet, Tire, Tree, Car, Yellow

Alle tenker ulikt

Løsning

Vi startet med å intervjue Reisegutta for å lære mer om turen og deres historie på veien rundt i Norge. Det resulterte i artikkelen “Gjenoppdagerne”, som fulgte Reisegutta på deres bilreise gjennom Norge for å gjenoppdage norsk natur.

I samarbeid med Mr. Who Creative Studio, som designet layouten, ble artikkelen publisert i FRAM-magasinets utgave The Explorer. Lexus sin målgruppe var en god match med FRAM-magasinet, som fokuserer på innhold som mote, design, teknologi og reiser.  

Gjennom relevant og godt innhold fikk leserne av magasinet et innblikk i Lexus som merkevare og identitet.

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2022 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font