BETINE BERNADOTTE HUSFLÅTTEN | 23. august 2023

Personal computer, Table, Laptop, Furniture, Plant, Interaction, Leisure, Desk

Planlegg høsten med oss i Sommerfuglen

Lei av å føle at du er bakpå med innholdet du skulle ha planlagt? I en travel jobbhverdag er det fort gjort å havne i fella med å utsette den langsiktige planleggingen av SoMe-poster og annet digitalt innhold. Du vet du burde satt deg ned, gått gjennom høstens aktiviteter og organisert ideer, emner, formater og tidspunkter for publisering, men alltid er det noe som brenner mer her og nå.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Tro oss, du er ikke alene om å kjenne på følelsen av å ikke strekke til når det gjelder innholdsplanlegging. Heldigvis er det hjelp å få! 

Noe av det vi liker best er nemlig å bistå andre med å lage gode publiseringsplaner og strukturere innhold. Det har vi nemlig gjort for et bredt spekter av kunder i mer enn fem år nå – så vi tør påstå at vi kan triksene for å at du skal lykkes. Vi er kanskje over gjennomsnittet opptatt av å planlegge innhold i Sommerfuglen, men det er fordi vi gang på gang ser at det

  • gjør det enklere å lykkes med en overordnet strategi
  • gjør det enklere å skape innhold av høy kvalitet 
  • gjør det enklere å samarbeide om innholdet i et team
  • hjelper deg å opprettholde jevnlig publisering
  • hjelper deg å lage innhold som konverterer
  • hjelper deg å være effektiv, slik at du sparer tid i det lange løp 

Planlegging er rett og slett nøkkelen til suksess med digitalt innhold, og med oss på laget får du en støttespiller og sparringspartner som hjelper deg å nå dit du vil.

Slik planlegger vi innhold sammen med deg – velkommen til redaksjonsmøte!

Vi sparker igang innholdsplanleggingen med et felles redaksjonsmøte. Første punkt på programmet er å bli bedre kjent med deg og bedriften din. Det aller viktigste er å kartlegge hva du ønsker å oppnå med SoMe-aktivitetene dine. Kanskje det er å øke merkevarebevissthet, generere salg, øke engasjement eller noe annet? I tillegg ser vi på målgrupper og hvem som er dine ideelle følgere. 


Deretter identifiserer vi de sosiale medieplattformene som passer best for virksomheten eller prosjektet ditt, og så starter vi på selve planleggingen. Vi går gjennom årshjulet deres og de viktigste begivenhetene i løpet av en gitt periode, og lar ideene myldre. 


Deretter oppretter vi en innholdsplan eller videreutvikler den dere allerede har, og legger inn hvilket innhold du skal publisere, på hvilke datoer og på hvilke plattformer. Vi hjelper deg også med å finne ut av hvilket arbeid som må gjøres før du deler innholdet, for eksempel hvem du må snakke med eller innhente informasjon fra, hvilke bilder som bør tas eller hvilket annet innhold som må skapes i forkant. Grundig forarbeid gir innhold av høy kvalitet og verdi, og er derfor alfa og omega – både i små og store selskap. Dersom du ønsker tar vi også en gjennomgang av hvordan du kan spare tid ved å forhåndspublisere innlegg på de ulike sosiale medieplattformene. 


Klar for å gjøre noe med den dårlige samvittigheten? Ta kontakt for en uforpliktende prat eller book oss for et redaksjonsmøte i dag. 

anna@sommerfuglen.no | 22 12 03 09

Og du? Vi tar naturligvis gjerne av oss hele jobben – fra innholdsutvikling til produksjon og publisering, om du synes det hadde vært greit å slippe.




Personal computer, Hair, Plant, Laptop, Smile, Hearing

Ingrid Reigstad | 4. januar 2022

Mobile phone, Communication Device, Hand, Gesture, Finger

Mette Bruaas | 1. desember 2018

Mineral water, Smile, Table, Drinkware, Tableware, Bottle, Happy, Chair

Magnus Liøkel | 23. januar 2020

Videre lesning:

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2023 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font