Facial expression, Flash photography, Automotive design, Smile, Skin, Lip, Eyebrow, Eyelash, Product, Lipstick

AW Magazine – det VI vil lese om

Har du noen gang tenkt “jammen hadde det vært deilig å lese en artikkel om business, finans og gründerskap som ikke smaker som en hel pakke mariekjeks som er utgått på dato”. Det har vi og. Derfor bestemte vi oss for å starte AW Magazine – for deg som jobber, men også lever. I mai 2020 ga vi ut vår første utgave, The Independence Issue, og siden har lidenskapen bare vokst, og vokst.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Alle tenker ulikt

Utfordring

Av alle som starter aksjeselskap i Norge, er kun 20% kvinner. Av toppledere er det snakk om 37%. Enda færre kvinner er representert i media, noe som reflekteres i både næringslivsaviser og i magasinhyllene. Kunne Sommerfuglen utvikle en plattform hvor en både kunne lære om business, og fremme kvinnelige forbilder?

Vi bestemte oss for å skape et selskap og et produkt, basert på Sommerfuglens spisskompetanse; innhold og sosiale medier, samt en liten neve lidenskap for tema som karriere, gründerskap, likestilling og bærekraft.

For å sikre forutsigbarhet, lagde vi en skalerbar og målbar forretningsmodell, med et produkt som var rettet mot en spesifikk målgruppe – nemlig karriereorienterte mennesker i aldersgruppen 25-50 år. Bredt, inkluderende, og viktig.

Idé & strategi

Alle tenker ulikt

Løsning

Løsningen ble AW Magazine, et ufiltrert business-magasin for alle som ønsker å slappe av og kose seg med dagsaktuelle tema innen selv- og forretningsutvikling. Magasinet ble lansert i august 2020 og kan kun kjøpes på nett via abonnementsløsning, slik at vi enkelt har kontroll på opplag og produksjonskostnader.

Sommerfuglen står for alt innhold i magasinet, både tekst og design – selvfølgelig med bistand fra en knippe dyktige frilansere. Vi opprettet sosiale kanaler for markedsføring, og en nettside med abonnementsløsning for kjøp av magasinet.

Sosiale medier ble magasinets hovedkanal i markedsføringen for å sikre mest mulig organisk spredning. Her løfter vi frem deler av magasinet som vil skape nysgjerrighet og motivasjon til å abonnere, blant annet ved å vise frem menneskene fra magasinutgavene. Målet med dette er å gi verdi til leseren, heller enn å prakke på med call-to-actions og overdrevent salgsinnhold.

Book, Textile, Publication
Flash photography, Hair, Hairstyle, Eyelash, Textile, Font, Happy

Resultat

På de første 3 månedene skaffet vi magasinet 1.500 følgere – organisk, og siden det har vi fortsatt å vokse. Med hele 6 utgaver bak oss har vi per dags dato et opplag på 1000, 2434 antall følgere på Instagram, og en ukentlig rekkevidde på 6287 antall kontoer. På bare de siste 90 dagene har vi nådd 25 600 kontoer, der 1000 av disse har engasjert seg i våre aktivitet.


Kilder:

www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-kvinner-blant-ledere

www.huninvesterer.no

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2023 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font