Flash photography, Outerwear, Neck, Sleeve, Sky, Gesture, Happy

Slik slo vi to fluer i en smekk for Fjellulla, Antibug

Camilla Bergmann, gründer og daglig leder av Antibug, tok kontakt med Sommerfuglen i september 2021. Med Black Friday og jul like rundt hjørnet ønsket Antibug seg resultater, og det kvikt! Selskapets insektfrastøtende undertøy av merinoull og bambus var av høy kvalitet. Men for å øke salget måtte de nå ut med klærne sine til riktig målgruppe, og på under ett år klarte vi å doble omsetningen deres med mindre i annonsebudsjett.

Font
Font

HJEM          CASER           LESESTOFF          TJENESTER          KURS          OM OSS

Alle tenker ulikt

Utfordring

Antibug hadde drevet med Facebook-annonsering tidligere, men trafikken hadde begynt å gå nedover på nettsiden.

Når et publikum stagnerer kan det lønne seg å begynne på nytt.

Idé

I tillegg til å utvikle gode publikum for Antibugs annonser, testet vi ulike tekster og bilder. Det var viktig å finne frem til innhold som konverterte. Vi stilte også spørsmål ved selskapets navn, Antibug, og om det gav de rette assosiasjonene. Facebook-siden fikk i stedet navnet Fjellulla, i tråd med ullproduktene vi skulle promotere.

For å oppnå konverteringer er man avhengig av en konverteringsdyktig nettside. En del av arbeidet ble derfor å komme med forslag til hvordan Antibug kunne optimalisere nettsiden for mobil, i tillegg til å foreslå aktuelle blogginnlegg.

Noe som viste seg å være stor suksess, var å bruke historiefortelling som et verktøy i markedskommunikasjonen. Vi ville få frem den unike gründerreisen til Camilla, hvorfor hun fikk ideen til Antibug og hvordan hun gikk fram for å realisere den. 

Camilla og mannen reiste ned til Oslo så vi kunne intervjue og fotografere dem. Det resulterte i en artikkel som ble en stor magnet på Facebook og førte til høye konverteringer. Les hele flått-eventyret her.

Løsning

Siden Antibug opplevde at Facebook-annonseringen deres ikke lenger presterte like godt som tidligere, bestemte vi oss for å gå bredt ut i annonseringen. Deretter ville vi snevre inn på publikummerne som gav flest konverteringer for lavest mulig kostnad. 

Ved å sette opp en stor mengde publikum hadde vi full kontroll på hva som fungerte og ikke.

Strategi

Resultat

Det viste seg at avstandsforholdet mellom Trondheim og Oslo etterhvert skulle bli et tett og fast forhold. Annonseringsarbeidet resulterte i en dobling av Antibugs omsetning og i dag jobber vi nært med selskapet for å sikre at SoMe-annonseringen stadig gir bedre resultater.

“Sommerfuglen var oppriktig nysgjerrige og interesserte i Fjellulla, og ville inn i ryggraden. Kreativ leder, Anna, forstod hva jeg ville og hva jeg ønsket med Fjellulla. På under ett år har Sommerfuglen klart å doble omsetningen fra SoMe-annonsering, og det med mindre spending. De bryr seg, er detaljorienterte og gir seg ikke før de har gravd dypt nok. Jeg er evig takknemlig for deres tålmodighet og nysgjerrighet til å skape noe med Fjellulla.”

– Camilla, gründer av Antibug

Hva gjør vi for Antibug?

  • Generell rådgivning
  • Bi–ukentlig statusmøter
  • Innhold– og annonseplan
  • Kvartalsvise raporter:
    Salg, klikk, engasjement og videre optimalisering
  • Annonsering:
    Oppsett, overvåkning og publisering av annonser
  • Tekstarbeid
  • Grafisk arbeid

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font

© 2023 - Sommerfuglen Media | Oslo

Sommerfuglen Media

Material property, Black, Font