Den gangen vi hjalp Lorry med å få flere kunder
I løpet av noen få måneder hadde vi økt antall klikk til reservasjonssiden med over 50 prosent.
Utfordring
På den ene siden er serveringsbransjen i Oslo en svært konkurranseutsatt bransje. Og selv om Lorry har en helt unik historie, mange vil til og med påstå at stedet har sjel, så er det utfordrende å fylle alle bord.
På den andre siden blir ikke den lojale kundebasen som har gått i generasjoner, noe yngre. Nye og unge Oslo-borgere kjente ikke til Lorry.
Innsikt
De som klarer å skille seg ut og skape noe unikt, er ofte de som får flest gjester.
Idé
Styrke Lorry sitt renommé som en trivelig nabolagsrestaurant.
Strategi
For å få flere til å få lyst til å prøve nettopp denne restauranten, skulle vi fremheve det unike ved Lorry fremfor å kommunisere kun mat og meny.
Strategien var derfor å få flere til å bli kjent med alle de små historiene til Lorry, at lokalet er fylt til randen med kunst, historiske gjenstander og utstoppede dyr fra hele verden.
Løsning
Det første vi gjorde, var å bygge en innholdsstrategi på sosiale medier. Det var viktig å bygge en større tilstedeværelse på Lorrys sosiale kanaler av to hovedgrunner:
- Sosiale medier gjør det mulig å nå ut til nye målgrupper.
- Sosiale medier gjør det mulig å skreddersy visuelt innhold til hver målgruppe.
Innholdet på sosiale medier skulle få frem det beste ved Lorry. Alle de små historiene. Kunsten, de historiske gjenstandene, stamgjestene, de utstoppede dyrene, og alt det andre. Dette skulle skape grobunn for at folk i Oslo skulle få innblikk i det som har blitt en av byens kulturinstitusjoner.
Gjennom strategisk annonsering på denne måten, på Facebook og Instagram, økte vi trafikken til reservasjonssiden til Lorry.
Resultat
I løpet av noen få måneder hadde vi økt antall klikk til reservasjonssiden med over 50 prosent.