Den gangen vi fikk Gabrielsen til å skinne

Gabrielsen hadde et vakkert produkt, men trengte hjelp med å vise det fram til målgruppa. Vi hjalp dem ved å skape inspirerende innhold på sosiale medier.

Utfordring

Gabrielsens vakre kakkelovner og støpejernsovner er ikke et bruksprodukt du kjøper jevnlig, men heller en stor investering i det sanselige. Kunder vurderer gjerne et kjøp over lengre tid, og Gabrielsen trengte derfor hjelp med å gi kundene det lille dyttet over fra vurdering til kjøp.

Innsikt

En vedovn er ikke noe du kjøper av pragmatiske grunner, ei heller noe du kjøper mange ganger i løpet av livet.

Idé

Skildre de estetiske opplevelsene som følger med en vedovn for å appellere til følelser hos målgruppa.

Resultat

Vi kom fram til at jevnlige oppdateringer var viktig, ettersom kunder kjøper sjeldent. Innholdet på sosiale medier skulle ha estetisk verdi, og ikke være for salgsorientert. På denne måten kunne vi inspirere de som allerede drømmer om en vakker kakkelovn, slik at de selv kunne ta den endelige beslutningen basert på egne ambisjoner.

Gabrielsens ovner er flotte – nesten som kunstverk – og vi besluttet derfor at produktet skulle være hovedfokus, rent visuelt. Ovnene var rett og slett så vakre at de fortjente oppmerksomheten. Mange av fotografiene ble tatt ute hos kunder, og på denne måten kunne vi dele kundereferanser og skape tillit til produktet. Vi bestemte oss også for å bruke et sanselig og grandiost språk. Ved å aktivt bruke beskrivende ord kunne vi appellere til følelser – også på et verbalt nivå.

Resultatet ble en tidløs some-strategi – i tråd med ovnene som holder deg varm år etter år.