Fem gode grunner til outsourcing

Vi vet det kan være vanskelig å finne på ting å publisere. Eller at du synes det er slitsomt eller rett og slett kjedelig (vi dømmer ingen). Og da blir det fort litt halvveis og sporadisk. Derfor har vi samlet fem gode grunner til hvorfor du og bedriften din burde slappe av i baksetet – og heller overlate førersetet til noen som brenner for sosiale medier.

Slipp forpliktelsen

Sosiale medier er krevende. Egentlig er det som et kjæledyr. Det krever research, innsikt, planlegging, oppfølging, gjerne en del kreativitet og helst litt kjærlighet. Minner kanalene til bedriften din mest om en glemsom gullfisk som svømmer i sirkel? Da er det på tide å vurdere outsourcing.

T T T

Enten om det er å ta bilder, redigere dem, tilpasse formater, gjennomføre kreative prosesser, eller publisering av innlegg – ting tar tid. Hadde det ikke vært deilig å få litt kvalitetstid med det som egentlig er jobben din, og det du egentlig er god på? Resten kan jo noen andre ta seg av!

Få helhet og harmoni

– fra noen som vet hva de snakker om. Jo flere kanaler merkevaren din har, jo viktigere er det at de snakker sammen. Like viktig er det at det ikke er stille som i grava. Kunsten er å sørge for at kanalene dine ikke prater i munnen på hverandre, samtidig som de forteller det samme budskapet – men tilpasset hver kanal. Kanskje det er best å overlate det til noen andre?

Tilby kunden noe mer

Digitale kontoer er ofte kundens første møte med bedriften din. Kundeopplevelsen har mye å si for omdømmet deres, og burde i høyeste grad prioriteres. Det holder ikke å bare være til stede på sosiale medier hvis ikke innholdet er verdifullt for kunden. Så hvorfor ikke investere ekstra i et godt førsteinntrykk?

Få et nytt perspektiv

Det er vanskelig å se deg selv når du er for langt ned i purra. Med et par nye øyne kan bedriften din få dønn ærlige tilbakemeldinger på hvordan dere ser ut utenfra – og dermed hva som kan forbedres. Helt uten å gjøre spørreundersøkelser. Himmelsk og billig.

Har du spørsmål, eller lurer du fortsatt på hva vi kan hjelpe bedriften din med? Vi er her! 

//Marianne

Send oss en melding!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
Marianne Kotte-Eriksen

Marianne Kotte-Eriksen

Daglig leder og tekstforfatter