Fem gode grunner til outsourcing

Hvem driver de sosiale mediene til bedriften din? Er det deg?

I Sommerfuglen vet vi at mange synes det er vanskelig å finne på ting å publisere, at det er slitsomt, eller bare litt kjedelig (vi dømmer ingen). Da blir det fort litt halvveis og sporadisk, og for å si det enkelt: venstrehåndsarbeid lønner seg bare hvis du faktisk er venstrehendt.

Derfor har vi samlet fem gode grunner til hvorfor du og bedriften din heller burde slappe av i baksetet, og overlate førersetet til noen som brenner for sosiale medier:

  • Slipp forpliktelsen
    Sosiale medier er krevende. Egentlig er det som et kjæledyr. Det krever research, innsikt, planlegging, oppfølging, gjerne en del kreativitet og helst litt kjærlighet. Minner kanalene til bedriften din mest om en glemsom gullfisk som svømmer i sirkel? Da er det på tide å vurdere outsourcing.
  • T.T.T
    Enten om det er å ta bilder, redigere dem, tilpasse formater, gjennomføre kreative prosesser, eller publisering av innlegg; ting tar tid. Hadde det ikke vært deilig å få litt kvalitetstid med det som egentlig er jobben din, og det du egentlig er god på? Resten kan jo noen andre ta seg av!
  • Få helhet og harmoni
    – fra noen som vet hva de snakker om. Jo flere kanaler merkevaren din har, jo viktigere er det at de snakker sammen. Like viktig er det at det ikke er stille som i grava. Kunsten er å sørge for at kanalene dine ikke prater i munnen på hverandre, samtidig som de forteller det samme budskapet, men tilpasset hver kanal. Kanskje det er best å overlate det til noen andre?
  • Tilby kunden noe mer
    Digitale kontoer er ofte kundens første møte med bedriften din. Kundeopplevelsen har mye å si for omdømmet deres, og burde i høyeste grad prioriteres. Det holder ikke å bare være tilstede på sosiale medier, hvis ikke innholdet er verdifullt for kunden. Så hvorfor ikke investere ekstra i et godt førsteinntrykk?
  • Få et nytt perspektiv
    Det er vanskelig å se deg selv når du er for langt ned i purra. Med et par nye øyne kan bedriften din få dønn ærlige tilbakemeldinger på hvordan dere ser ut utenfra – og dermed hva som kan forbedres. Helt uten å gjøre spørreundersøkelser. Himmelsk og billig.

Har du spørsmål, eller lurer du fortsatt på hva vi kan hjelpe bedriften din med? Kontakt oss for en uforpliktende kopp kaffe.

// Marianne

Marianne Kotte-Eriksen

Marianne Kotte-Eriksen

Tekstansvarlig